ukryj menu          

Popołudnie

słowa: Jonasz Kofta
muzyka: Włodzimierz Korcz
( G G5+ G6 G7  /  C C5+ C6 C9 D D2-D  )

 

                      G G5+

Dobry wieczór - pewnie dziwisz się kochanie

G6                                      G7

Że mnie widzisz tu samego w takim stanie

C

Co ma znaczyć ten jarzębiak

           C5+

I ten popiół na dywanie?

       C6

Usiłuję się pogłębiać

                 C9                  D  D - D4

A w ten sposób jest najtaniej 

             G 

Nie jesteśmy przecież tacy

G5+

Jacy w lustrze się widzimy

G6        

Ja wyszedłem wcześniej z pracy

G7 

I zabrakło mi rutyny

C                                    D

Bo spotkało mnie zdarzenie

                              G            

(wiem, wiem, wiem, bełkoczę i seplenię)

C                                    D

Bo spotkało mnie zdarzenie

Dosyć nieprzyjemne i

C       D               G

To był fatalny dzień

C                       D              G 

Nie chcę więcej takich dni


Więc wyszedłem wcześniej z biura - jak mówiłem
Od lat wielu miałem pierwszą wolną chwilę
Tej dzielnicy gdzie pracuję
Prawie nie znam - zabłądziłem
Zwykle to się denerwuję
A to było nawet miłe

I ulicą pierwszą z brzegu

Szedłem w przypadkowy spacer

Ten brak czasu tak dolega

Chciałem chociaż raz inaczej

Nie zdawałem sobie sprawy

(Nie kochanie, nie chcę kawy)

Nie zdawałem sobie sprawy

Że to jest ryzyko i

To był fatalny dzień

Nie chcę więcej takich dni


Tą ulicą doszedłem aż do baru
Było pusto poza jedną ładną parą
On coś mówił głupawego
Niewidzialny siadłem obok
Ona tak wpatrzona w niego
Że już być przestała sobą

I poczułem żal do losu

Że jest miłość, ta prawdziwa

Żal niemądry, że w ten sposób 

Nigdy na mnie nie patrzyłaś

By im nie przeszkadzać, cicho

Zamykałem baru drzwi

To był fatalny dzień

Nie chcę więcej takich dni

 

To był fatalny dzień

Tą kobietą byłaś ty

G G G5+ G5+ G6 G6 G7 G7 C C C5+ C5+ C6 C6 C9 C9 D D D2 D2
 
Michał Bajor Popołudnie

(Opracowanie na gitarę: Sylwek Szweda 07.07.2014)

*

Jonasz Kofta właśc. Janusz Kofta (ur. 28 listopada 1942 w Mizoczu na Wołyniu, zm. 19 kwietnia 1988 w Warszawie) – polski poeta, dramaturg, satyryk i piosenkarz. 
Początki jego działalności artystycznej związane są z klubem Hybrydy (kabaretem i teatrem Hybrydy). Współpracował potem z Teatrem Syrena, był współzałożycielem i wykonawcą w kabarecie „Pod Egidą”. Współpracował między innymi ze Stefanem Friedmannem (cykle „Dialogi na cztery nogi” i „Fachowcy”) oraz Janem Pietrzakiem (”Duety liryczno-prozaiczne”). Pisał dla „Szpilek”, „Radaru”, „Płomyka” i „itd”. Od 1964 roku współpracował z Programem III Polskiego Radia. Był autorem tekstów (między innymi do piosenki „Wakacje z blondynką”, „Radość o poranku”, „Jej portret”, „Pamiętajcie o ogrodach”, „Taką cię wymyśliłem”, „Popołudnie” czy „Szary poemat”) i wykonawcą wielu popularnych przebojów. Publikował również wierszowane felietony w „Polityce”.
Nagrodę (Grand Prix) jego imienia przyznaje jury Ogólnopolskiego Przeglądu Piosenki Autorskiej. 9 pażdziernika 2009r z udziałem Jagi Kofty(żony) imieniem Jonasza Kofty nazwano Ogólnopolskie Spotkanie Młodych Autorów i Kompozytorów Piosenki (SMAK) odbywające się od 1978r w Myśliborzu (Zachodniopomorskie) w których Jonasz Kofta był w jury oceniającej uczestników konkursu. Zmarł w wyniku powikłań po zakrztuszeniu się podczas posiłku. Wcześniej cierpiał na chorobę nowotworową, którą udało mu się wyleczyć.

Włodzimierz Nahorny (ur. 5 listopada 1941 w Radzyniu Podlaskim) – polski muzyk jazzowy, pianista, saksofonista, flecista, kompozytor i aranżer.
Nahorny przeszedł wszystkie stopnie muzycznej edukacji uzyskując absolutorium w klasie klarnetu sopockiej PWSM. Już w okresie studiów w 1959 stworzył swój pierwszy kwartet Little Four. Jeszcze w tym samym roku rozpoczął współpracę z zespołem North Coast Combo oraz - jako klarnecista - z zespołem jazzu tradycyjnego Tralabomba Jazz Band. Występował też w orkiestrze Filharmonii Bałtyckiej.
W 1962 wystąpił po raz pierwszy na Jazz Jamboree i to w roli solisty - saksofonisty altowego w big bandzie Jana Tomaszewskiego. Na tej imprezie pojawiał się prawie przez 15 lat (prezentując się w różnych - głównie Andrzeja Trzaskowskiego - zespołach w latach 1962-1977). Autorskie trio zaprezentował w 1965 na festiwalu Jazz nad Odrą. W Wiedniu (1966-1967) uhonorowany został nagrodą otrzymaną z rąk Duke'a Ellingtona. Współpracował z Bim Bomem.
Nahorny sięgał po rozmaite muzyczne tworzywo: raz komponując balladę „Jej portret”, z drugiej strony realizował się w jazzowych zespołach Andrzeja Kurylewicza, Krzysztofa Sadowskiego, Andrzeja Trzaskowskiego, Ptaszyna Wróblewskiego. Bywał też muzykiem rockowej grupy Breakout (nagrał z nimi dwie płyty), towarzyszył wokalistom - Mariannie Wróblewskiej, Łucji Prus, grupie Novi Singers oraz łączył jazz z muzyką klasyczną. Sporym sukcesem stały się jego jazzowe interpretacje cyklu „Mity” Karola Szymanowskiego.
Nahorny jest muzykiem wszechstronnym, zapraszanym do nagrań i koncertów innych twórców (np. orkiestr radiowych, zespołów Kazimierza Jonkisza, Jana Jarczyka, Tomasza Szukalskiego). Swoich sił próbował także jako kompozytor muzyki filmowej i teatralnej. Spod jego pióra wyszły znane tematy jazzowe i popularne piosenki.
Współcześnie nagrał serię płyt „Fantazja Polska” z jazzową interpretacją twórczości Karola Szymanowskiego (”Mity”, 1997), Fryderyka Chopina (”Nahorny-Chopin. Fantazja polska”, 2000) i Mieczysława Karłowicza (”Nahorny gra Karłowicza”, 2000). Obecnie jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Gdańsku na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa.
23 marca 2003 Opera Bałtycka wystawiła premierę baletu „Fantazja Polska”.
 

Śpiewnik

Folder plików

 

Najnowsze piosenki

więcej
 
na górę