Pieśń Gurney'a Hallecka
„Winnice”
(z książki „DIUNA” - opracowanie: Jarek Nadstawny i Sylwek Szweda 1987 r.)
( A H11 fis H7 )
E E9/4
Winnice, gaje,
E9 A6E9 fis H7
rajskie dziewoje,
E E9/4 E9 A6 E9 fis7/11 E - E9* - E
i szklanica przede mną się kiwa.
A H E6sus2 A6E
Dlaczego o bojach baję
A6 E9 A H7
i górach startych na pył?
E E9/4 E9A6E9 fis7/11 E - E9* - E ( A H11 fis H7 )
Dlaczego czuję łzy?
Nastaje niebo
i wszystko daje,
wystarczy wyciągnąć dłonie.
Dlaczego zasadzki się boję
i jadu w trawionym szkle?
I czemu czuję swe dni!
Miłość wabi
w nagie ramiona
na chwilę upojnej rozkoszy.
Dlaczego wspominam blizny
i smak przelanej krwi?
I czemu straszą mnie sny?
(solo jak zwrotka i I zwrotka)
1987
New Age Music Nº9 : George Winston -The Twisting Of The Rope
http://www.tudou.com/programs/view/cgh9dlifFYc/
The Twisting Of The Rope
http://www.tudou.com/programs/view/cgh9dlifFYc/
The Twisting Of The Rope
Frank Herbert - właściwie Franklin Patrick Herbert (ur. 8 października 1920 w Tacoma, zm. 11 lutego 1986 w Madison) – jeden z ważniejszych przedstawicieli amerykańskiej literatury science fiction.
Twórczość Herberta określana jest jako hard science fiction i łączy zagadnienia z zakresu ekologii, filozofii, teologii, psychologii i ekonomii. Herbert koncentruje się na naturze człowieka, na jego możliwościach i niebezpieczeństwach, które mu grożą ze strony wymykającej się spod kontroli techniki, systemów totalitarnych i narkotyków zmieniających stan świadomości. Inspirowały go religie: buddyzm, którego był wyznawcą, a także islam. Pisarstwo Herberta bardziej skupia się na przyszłości samego człowieka niż tworzonych przez niego technologii.
Ukończył Uniwersytet w Seattle. Podczas drugiej wojny światowej służył w amerykańskiej marynarce wojennej. Po wojnie pracował m.in. jako operator telewizyjny, fotograf, komentator radiowy, reporter i redaktor gazet, był również poławiaczem małży i degustatorem win.
Jego pierwsze opowiadanie nie należało do gatunku SF, a ukazało się w magazynie Esquire. W prasie fantastyczno-naukowej zaczął publikować od 1952, nie odnosząc wielkich sukcesów. Zaistniał dopiero w 1956 po wydaniu powieści Dragon in the Sea, która została określona jako „fantastyczno-naukowy kryminał ze skomplikowanym śledztwem psychologicznym”.
*
Od tej właśnie pieśni zaczęło się śpiewanie z Krystyną Szweda, wówczas jeszcze
z panieńskim nazwiskiem Kroker. Wystąpiliśmy z tym utworem w 1987 r. na festiwalu DANIELKA. Wypadło nawet całkiem dobrze.